Om PS Lysdesign Aps
Pia Stautz
CV
2019 –
PS Lysdesign, Indehaver, lysdesigner
2017 – 2019
Lightscapes ApS, Partner, lysdesigner
2011 – 2017
STAUTZ, Indehaver, lysdesigner
2010 – 2011
Bjarnhoff A/S, Ansvarlig afd. Kbh, konceptudvikler, lysdesigner
2009 – 2010
Drogijs ApS, Partner, lys- og rumdesigner
1998 – 2009
Møller & Rothe A/S, Tegnestuechef, lysdesigner
1995 – 1998
ES Design, Partner, rumdesigner
1995
Danmarks Designskole, afgang fra Linjen for Rum
Hvad gør vi
PS Lysdesign tilbyder uvildig rådgivning samt udarbejdelse af belysningsdesign til virksomheder såvel som til det private kundesegment. Vi sætter en ære i at skræddersy belysningsløsninger i henhold til hver enkelt kundes særlige behov, drømme og budget. – Ingen løsninger er ens. Vi specificerer lysoplevelsen og peger på lysarmaturer og lyskilder, der gør idé til virkelighed. Vores projekter realiseres ved brug af lamper forhandlet af vilkårlige belysningsleverandører og producenter fra opgave til opgave.
Hvad får man
PS Lysdesign udarbejder idéoplæg til belysningsløsninger og tegner målsatte belysningsplaner som grundlag for montering og installation af belysningen. Vi specificerer lysoplevelsen og belysningskvaliteten og peger på belysningsarmaturer, der lever op til specifikationerne. Vi komponerer funktionelt og iscenesættende lysdesign.
Arbejdets faser
Designprocessen kan bestå af flere faser. Vi Indleder med et uforpligtende møde, hvor opgavens omfang fastlægges. Ved samme lejlighed registreres de pågældende rum og områder. Herefter udarbejdes Idéoplæg og lyskoncept. I udvalgte tilfælde etableres test af armaturer og lysvirkninger. Når belysningskonceptet er godkendt, optegner og specificerer vi lysdesignet. Vi lægger vægt på et tæt samarbejde med el-installatør, arkitekt og bygherre og tilbyder i den forbindelse formidling af datablade og installationsvejledninger, indhentning af tilbud fra relevante belysningsleverandører samt implementering og tilsyn. Til slut indstilles belysningen iht. lyskonceptet. Hver fase vælges og påbegyndes i henhold til samarbejdsaftalen med bygherre. Såfremt projektet afsluttes før tid eller overtages af anden part, frafalder ansvaret i forhold til det godkendte belys- ningskoncept.
Honorar
Opgaver udføres efter medgået tid kr. 1.050,- per time ekskl. moms. Ved projektets start estimeres det forventede timeforbrug. Sker uforudsete ændringer i projektforløbet, der medfører ekstra time- forbrug udover det først estimerede, aftales og godkendes merpris med bygherre, før ekstraarbejdet påbegyndes.